...
2016 / Bahar Online Yayın Katoloğu inceleyiniz.

100 Soruda Otizm Aileler ve Uzmanlar İçin El Kitabı

Editör(ler): ÜMİT ŞAHBAZ

Yazar(lar) : CAMPION QUINN

Otizm hakkında 100 soru ve cevap: Bir hekim/bakıcı ebeveynden uzman görüş kitabı otizmli çocuklar ve yetişkinler için sevgi ve bakım sağlayan kişiler için büyük önem taşıyan konular üzerinde odaklanmıştır. Bu kitap size nedenleri, tanısı, tedavi seçenekleri, destek kaynakları ve daha fazlası da dahil olmak üzere, otizmde en sık sorulan sorular hakkında güvenilir ve pratik cevaplar verir. Otizmli bir çocuğun ebeveyni olan bir doktor tarafından yazılan bu metin, yazarın tıbbi bilgisini, kapsamlı araştırmasını ve kişisel deneyimini birleştirmiştir. Otizmin fiziksel ve duygusal karmaşası ile başa çıkan kişilerin tüm sevdikleri için paha biçilmez bir kaynaklık yapan metin, diğer otizmli çocukların ailelerinin düşünce ve açıklamalarıyla desteklenmiştir. Detaylı Bilgi »

POZİTİF PSİKOTERAPİYE GİRİŞ

Editör(ler): TUĞBA SARI

Yazar(lar): NOSSRAT PESESCHKIAN

Bir psikiyatri ve nöroloji uzmanı olan Nossrat Peseschkian, 1933 yılında İran'da doğmuş ve 1954 yılından 2010 yılındaki vefatına kadar batı Almanya'da yaşamıştır. Psikoterapi eğitimini Almanya, İsveç ve Amerika Birleşik Devletleri'nde almıştır. Günümüzde Pozitif Psikoterapinin kurucusu olarak bilinmektedir. Çalışmalarını 18 farklı kültürden topladığı verilerle oluşturmuştur. Sonunda yapılan her şeyin yanlış olmadığını söyleyen bir psikoterapist var. Tam tersine: Nossrat Peseschkian, 1954 yılından sonra Almanya'da Wiesbasden'da kendi kliniğini çalıştıran İran'lı bir tıp insanı, pozitif bir bakış açısı sunma girişiminde bulundu. Peseschkian, Pozitif psikoterapinin kurucusu olarak çatışmalara ve üzüntülere pozitif bir bakış açısı geliştirdi. Örneğin, depresyonu derinden duygulanma kapasitesi olarak, cinsel soğukluğu bedenen hayır deme kapasitesi olarak sunmaktadır. Bu bakış açısı danışanlara özgüven, güvenlik ve durumu yeni bir bakış açısı ile değerlendirme fırsatı vermektedir. Danışana kendi çatışmalarıyla ilgili olarak farkındalık kazandırmak için, ata sözleri, özlü sözler, hikayeler, birer metafor olarak kullanılmaktadır. Detaylı Bilgi »

BİLİMİN DOĞASI GELİŞİMİ VE ÖĞRETİMİ

Editör(ler): NİLGÜN YENİCE

Yazar(lar): KADİR BİLEN - MEHMET ELGİN - GÜL ÜNAL ÇOBAN - KEMAL YÜRÜMEZOĞLU - OĞUZ ÖZDEMİR - MUSTAFA SERDAR KÖKSAL - AYŞE OĞUZ ÜNVER - ZEKİ APAYDIN - NİLGÜN YENİCE - PELİN ERTEKİN - BARIŞ ÖZDEN

Bugün dünyada fen eğitiminin en önemli amaçlarından biri "Bilim okuryazarı olan bireyler yetiştirebilmek" olarak açıklanmaktadır. Bilim okuryazarı bireyin özelliklerinden biri de bilimin doğası özelliklerini anlamaktır. Bilim eğitimi reformlarının en tutarlı mesajlarından biri "Öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarını geliştirmek" olarak açıklanmıştır, ancak bilimin doğasını anlayabilen bireyler yetiştirmek için de bilimin doğasına yönelik gelişmiş düzeyde görüşlere sahip öğretmenlere ihtiyaç vardır. "Bilimin Doğası, Gelişimi ve Öğretimi" kitabı ile yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programının belirlediği vizyona ulaşmada önemli bir role sahip olan fen bilimleri öğretmenlerinin bilime ve bilimin doğasına olan bakış açılarını geliştirmek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan kitap; eski çağlardan günümüze tarihsel bir bakış içerisinde ve bilim felsefesi ışığında, bilimin ne olduğu, bilimin doğasının ortaya çıkışının ve değişen yüzünün yansıtıldığı, bilimin doğasının nasıl öğretileceği ve sorgulamaya dayalı bilim eğitiminin öneminin açıkça ifade edildiği; bilimsel bilgi üretiminde gözlemin oynadığı rolün açıklandığı, bilimin toplumsal katılım açısından irdelendiği, bilimin doğasının öğretiminde kullanılan etkinliklerin tanıtıldığı ve son olarak öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve öğrencilerin bilimin doğasına yönelik görüşlerinin özetlendiği bölümleri içermektedir. Detaylı Bilgi »